Statut

CAPITOLUL 1 – Generalitati

Asociatia I.M.P.A.S. se constituie ca o asociatie de tip social si juridic, cu caracter umanitar, apolitic si nonprofit. Scopul sau este de a urmari identificarea, exprimarea si rezolvarea problemelor umane si sociale ale copiilor institutionalizati, copiilor din familii nevoiase, batranilor din centre rezidențiale de stat sau private, batranilor abandonati, persoanelor nevoiase, cu sau fără dizabilități, nerezolvate înca de societatea noastra.

1.1. Denumirea asociatiei. Denumirea asociatiei este Asociatia I.M.P.A.S.
Aceasta denumire va fi folosita în toate înscrisurile emise de catre Asociatie.

1.2. Natura juridica. Asociatia I.M.P.A.S. este persoana juridica româna ce îsi desfasoara activitatea în conformitate cu prevederile legale si cu prezentul statut.

1.3. Sediul asociatiei. Asociatia I.M.P.A.S. are sediul in strada Nicolae Iorga nr.8, Bloc A25, Scara B, Ap. 8, localitatea Ramnicu Valcea, judetul Valcea. În functie de necesitati, prin hotarârea Consiliului Director al asociatiei, aceasta va putea sa-si schimbe sediul sau va putea sa înfiinteze filiale în tara sau în strainatate.

1.4. Durata asociatiei. Asociatia I.M.P.A.S. se constituie pe durata nelimitata, începând de la data pronuntarii hotarârii judecatoresti.

CAPITOLUL 2 – Obiectul si scopul asociatiei

Asociatia I.M.P.A.S , prin întreaga sa activitate, vizeaza realizarea urmatoarelor obiective:

  1. Desfasurarea de activitati umanitare si de intrajutorare care sa imbunatateasca conditiile de trai ale categoriilor de persoane defavorizate sau nevoiase, indiferent de varsta, aflate sau nu in ingrijirea institutiilor de ocrotire sociala.
  2. Identificarea si ajutorarea persoanelor defavorizate si totodata a persoanelor inadaptate social pentru a le oferi sprijin, consultanta si asistenta.
  3. Organizarea de simpozioane, mese rotunde, spectacole artistice si concursuri pe diferite teme in scopul strangerii de fonduri si infiintarea de ateliere, cluburi, centre de zi si cantine sociale;
  4. Organizarea de excursii/tabere turistice, concursuri, manifestari culturale, schimburi de experienta cu participare interna si internationala;
  5. Organizarea in preajma sarbatorilor, a unor actiuni caritabile la centrele de copii orfani, familii nevoiase si azilele de batrani;
  6. Promovarea ideii de implicare, responsabilitate si voluntariat in comunitate, sustinerea ideii de solidaritate umana si ajutorare a persoanelor aflate in dificultate, sarace si defavorizate cu colectare de fonduri si donatii;
  7. Sprijinirea copiilor si tinerilor cu talente deosebite în diferite domenii: pictura, muzica, literatura, stiinta, sport etc.
  8. Organizarea de activitati cultural - educative;
  9. Derularea de activitati promotionale in vederea sustinerii sponsorizarilor;
  10. Asociatia poate presta orice activitate permisa de lege din care se obtin beneficii pentru autofinantare;
  11. Asociatia poate încadra salariati cu respectarea legislatiei în vigoare. 12. Colaborarea şi organizarea de schimburi de experienta cu organizatii similare din tara si din strainatate; 13. Colaborarea cu persoane fizice şi juridice din tara si strainatate pentru realizarea obiectivelor si indeplinirea misiunii;

CAPITOLUL 3 – Constituirea Asociatiei

3.1. MEMBRII ASOCIATIEI
  1. Membrii fondatori - sunt în numar de 3, nominalizati în procesul-verbal de constituire al asociatiei;
  2. Membrii activi. Calitatea de membru activ se poate obtine de catre orice persoana fizica, indiferent de nationalitate, sex, convingeri politice sau religioase care va adera la prezentul statut . Calitatea de membru activ se va acorda de catre Consiliul Director sau de catre Presedintele Consiliului Director al asociatiei in urma solicitarii personale exprimata in scris.
  3. Membrii simpatizanti. Calitatea de membru simpatizant al asociatiei se poate obtine de catre orice persoana fizica, indiferent de nationalitate, sex, convingeri politice sau religioase care va adera la prezentul statut si îl va accepta integral, participând activ la activitatea asociatiei. Adeziunea este personala si se manifesta în scris. Calitatea de membru simpatizant se va acorda în urma unui interviu dat de catre candidat Consiliului de Administratie.
  4. Membrii de onoare - sunt aprobati de Adunarea Generala la propunerea Consiliului Director si pot fi personalitati din diferite domenii, din tara sau strainatate, care aduc o contributie deosebita la dezvoltarea si desfasurarea activitatilor asociatiei. Calitatea de membru este netransmisibila.
3.2. DREPTURILE MEMBRILOR
  • Toti membrii, indiferent de categorie, au dreptul sa participe la activitatile asociatiei;
  • Membrii fondatori si activi au dreptul sa fie alesi în Consiliul Director;
  • Calitatea de membru fondator sau membru activ aduce un vot în Adunarea Generala;
3.3. ÎNDATORIRILE MEMBRILOR
  • Sa respecte statutul asociatiei;
  • Sa reprezinte cu demnitate si competenta asociatia;
  • Sa participe activ la realizarea proiectelor asociatiei;
  • Sa realizeze cu eficienta actiunile care le-au fost repartizate;
  • Sa respecte deciziile Consiliului Director si Regulamentul Interior al asociatiei.
3.4. PIERDEREA CALITATII DE MEMBRU
  • Calitatea de membru se pierde în urmatoarele cazuri:
    - prin manifestarea vointei proprii în scris catre Consiliul Director;
    - prin excluderea din cadrul asociatiei cu votul a 2/3 a membrilor prezenti ai Adunarii Generale în cazul în care respectivul membru aduce prejudicii morale sau materiale asociatiei, al nerespectarii principiilor prezente în statut si în Regulamentul Interior al asociatiei precum si în cazul în care face dovada unor atitudini antisociale sau imorale.
  • Excluderea unui membru se poate face numai pe baza unui raport care sa motiveze cauza acestui demers, semnat de minim 2 membrii fondatori sau activi ai asociatiei. Consiliul Director poate lua masura suspendarii temporare a membrului caruia i s-a întocmit un raport în acest sens,
3.5. CONSECINTELE PIERDERII CALITATII DE MEMBRU

Membrul exclus din asociatie are obligatia de a depune un raport scris Consiliul Director asupra administrarii eventualelor fonduri sau proprietati ale asociatiei, în maxim 7 zile de la data validarii hotarârii de pierdere a calitatii de membru. În cazul constatarii unor neregularitati va raspunde în conditiile legii.

3.6. ADUNAREA GENERALA A ASOCIATIEI
A. Componenta Adunarii Generale
  1. Adunarea Generala este constituita din membrii fondatori si activi ai asociatiei;
  2. Membrii simpatizanti si membrii de onoare pot participa cu titlul de observatori;
  3. Forumul normal este de jumatate plus unu din numarul membrilor activi. Deciziile sunt luate cu majoritate simpla, în afara de excluderea membrilor sau schimbarea scopului social care trebuie luate cu 2/3 din membrii si cu o majoritate de 2/3 din voturi.
B. Activitatile principale
  1. Aproba structura organizatorica si Regulamentul Interior al asociatiei;
  2. Numeste membrii Consiliului Director si ai organelor de control;
  3. Aproba membrii de onoare propusi de Consiliul de Administratie si hotaraste excluderea din cadrul asociatiei a membrilor necorespunzatori;
  4. Controleaza activitatea si gestiunea organelor de conducere.
C. Convocarea Adunarii Generale
  1. Adunarea Generala poate fi ordinara sau extraordinara;
  2. Adunarea Generala ordinara are loc odata pe an si se convoaca de catre presedintele asociatiei;
  3. Adunarea Generala extraordinara se convoaca în situatii de urgenta la cererea scrisa a majoritatii simple a membrilor sau de catre Consiliul Director;
  4. Adunarea Generala se convoaca personal, prin scrisori recomandate sau anunturi în mass-media, cu cel putin 10 zile înaintea datei când va avea loc Adunarea Generala;
  5. Adunarea Generala va fi prezidata de presedintele asociatiei sau vicepresedinte;
  6. Hotarârile Adunarii Generale sunt valabile când întrunesc jumatate plus unu din membrii votanti, cu exceptia situatiei prezentate în cap. 3, punctul 6, alineatul A 3;
  7. În cazul neprezentarii a minim jumatate plus unu dintre membrii, Adunarea Generala va fi anulata, convocându-se la o data ulterioara, maxim la o distanta de 30 zile;
  8. În cazul nerealizarii nici de aceasta data a forumului necesar, Adunarea Generala va lua hotarâri oricare ar fi numarul celor prezenti.
3.7. CONDUCEREA ASOCIATIEI
A. Consiliul Director
  1. Conducerea executiva a asociatiei se realizeaza de Consiliul Director, alcatuit din minim 5 membrii;
  2. Consiliul Director este ales pe o perioada de patru ani de Adunarea Generala si poate fi revocat individual sau colectiv de catre aceasta;
  3. Consiliul Director are urmatoarele atributii:
  • elaboreaza bugetul;
  • initiaza si dezvolta programe;
  • încheie contracte;
  • angajeaza personal;
  • propune membrii de onoare;
  • ia orice decizii pentru buna desfasurare a activitatii asociatiei ce nu se suprapun prerogativelor Adunarii Generale.
B. Presedintele asociatiei
  1. Presedintele este ales de catre Adunarea Generala din rândul membrilor Consiliul Director întrunind jumatate plus unu din voturi;
  2. Presedintele reprezinta asociatia în raport cu tertii;
  3. Presedintele conduce Consiliul Director si coordoneaza activitatea asociatiei;
  4. Presedintele prezideaza Adunarea Generala;
  5. Presedintele poate împuternici orice membru al Consiliul Director sau chiar membru al asociatiei de a reprezenta asociatia în raport cu tertii.
C. Vicepresedintele
  1. Vicepresedintele este ales de catre Adunarea Generala din rândul membrilor Consiliul Director întrunind jumatate plus unu din voturi;
  2. Vicepresedintele preia toate atributiile presedintelui în lipsa acestuia, daca presedintele nu a numit o alta persoana.
3.8. CENZORUL
  1. Adunarea Generala va desemna un CENZOR care sa execute controlul asupra modului cum este gestionat patrimoniul asociatiei;
  2. CENZORUL are obligatia de a informa Consiliul Director asupra celor constatate si de a raporta concluziile Adunarii Generale.
3.9. PRESEDINTELE DE ONOARE
  1. Presedintele de onoare este desemnat de catre Adunarea Generala pe o perioada nedeterminata.
  2. In functia de presedinte de onoare poate fi desemnat numai un fost presedinte al Asociatiei care a adus un aport deosebit la dezvoltarea si afirmarea asociatiei in rândul opiniei publice.
  3. Revocarea presedintelui de onoare se face de catre Adunarea Generala. Hotarârea poate fi luata numai daca forumul este de 2/3 din numarul total al membrilor si cu o majoritate de 2/3 din voturi.
  4. Presedintele de onoare are urmatoarele atributii:
  • reprezinta onorific asociatia;
  • poate participa la sedintele Consiliul Director fara a avea însa drept devot;
  • poate aduce un aport de idei si conceptii privind conducerea si modul de desfasurare a activitatilor asociatiei;

CAPITOLUL 4 – Patrimoniul Asociatiei

  1. Patrimoniul initial al asociatiei este de 200 lei (douăsutelei) si se constituie din cotizatiile membrilor sai si din donatiile initiale ale membrilor fondatori sau alte persoane juridice sau fizice;
  2. Asociatia va putea primi donatii sau finantari din partea persoanelor fizice sau juridice în scopul finantarii programelor sale;
  3. Asociatia va putea desfasura orice actiuni permise de lege în scopul finantarii programelor sale;
  4. Sigla este atasata prezentului statut si este parte a patrimoniului asociatiei.

CAPITOLUL 5 – Dizolvarea Asociatiei

Dizolvarea asociatiei se poate face prin hotarârea Adunarii Generale sau prin hotarâre judecatoreasca, în conformitate cu Legea 21/1924.

CAPITOLUL 6 - Lichidarea patrimoniului asociatiei

Lichidarea patrimoniului se va face conform Legii 21/1924.

CAPITOLUL 7 – Dispozitii finale

Prin procesul verbal de constituire din 8.02.2021, Adunarea Generala Extraordinara imputerniceste pe MĂNDESCU ANA MARIA sa semneze pentru autentificarea Statutului la orice Birou Notarial, sau Birou de Avocatura, precum si sa faca toate demersurile necesare in vederea inregistrarii modificarilor aduse Statutului la Judecatorie.

  1. MĂNDESCU ANA MARIA
  2. VĂDUVA ANDREI CĂTĂLIN
  3. GAȘPĂR ILIE